Istoty mroku - wampiry

Po mojej długiej i nieowocnej nieobecności na blogu postanowiłam spontanicznie zrobić post, w którym porównam istoty mroku - wampiry. Ostatnio zasób książek fantastycznych powiększył się o dwie pozycje, więc porównam te stworzenia zawarte w książkach: "Zmierzch", "Dary anioła", "Czarownice z Wolfensteinu" i "Pamiętniki wampirów".
Zatem przejdźmy do rzeczy...


Tytuł: "Zmierzch"
Autor: Stephenie Meyer
Sposób przemiany w wampira: wstrzyknięcie jadu człowiekowi
Postrzeganie wampirów przez autora: Wampiry w "Zmierzchu" uważają się za złe, ale sytuacje cały czas negują ich samoocenę. Są "wegetarianami" zatem piją jedynie krew zwierzęcą. Ponadto, aby ułagodzić ich sytuację Stephenie cały czas pokazuje, że mimo że są drapieżcami potrafią tworzyć odpowiedzialną za siebie rodzinę.
Ważne postaci: Edward, Alice, Jasper, Carlise, Esme, Emmet i Rosalie Cullenowie i Bella Swan
Moja opinia: Trochę denerwuje mnie to ciągłe obwinianie się wampirów w każdym przedstawieniu. Nie ukrywam także, że ta książka jest uważana przez wielu ludzi za naprawdę żenującą, przez co przeczytałam tylko pierwszą część, jednak oglądałam wszystkie części adaptacji. Mimo że widząc Bellę mam baaaardzo mieszane uczucia, to bardzo polubiłam resztę bohaterów.



Tytuł: "Dary anioła"
Autor: Cassandra Clare
 Sposób przemiany w wampira: ugryzienie człowieka, zakopanie go na cmentarzu i podanie krwi

Postrzeganie wampirów przez autora: Wampiry według C. Clare to osoby o niewątpliwej dumie, ale zwykle pozbawione honoru (co jednak nie jest regułą).

Ważne postaci: Simon Lewis, Raphael Santiago, Lily

Moja opinia: Wampiry nie odegrały szczególnej roli w serii, jednak były postaciami, które polubiłam dzięki aurze, która dotyczyła ich każdej obecności.


Tytuł: "Czarownice z Wolfensteinu"
Autor: Julia Bernard
Sposób przemiany w wampira: ugryzienie i podawanie regularnych dawek krwi
Postrzeganie wampirów przez autora: Wampiry są idealne pod względem wyglądu, ale jeden z nich także udowodnił, że potrafi się poświęcić dla sprawy.
Ważne postaci: Rune
Moja opinia: Właściwie, to wampiry nie za bardzo wybiły się w książce o czarownicach. Jednak jedyny i najważniejszy przedstawiciel, którego zwykłe nazwisko jest bardzo trudne (Laemminkaeinen, czy coś takiego) naprawdę potrafił skraść me serce.





Tytuł: "Pamiętniki wampirów"
Autor: L. J. Smith

Sposób przemiany w wampira: ugryzienie i zaaplikowanie krwi

Postrzeganie wampirów przez autora: Wampiry w powieściach L.J. Smith także są niezwykle atrakcyjne, lecz wiedzą, że muszą się kryć ze swoją gracją i  byciem takim ideałem.

Ważne postaci: Damon i Stephano Salvatore, Katherine, Elena

Moja opinia: Jestem dopiero na pierwszej części serii, ale bardzo podoba mi się kreacja wszystkich bohaterów serii, a zwłaszcza cudownych wampirów płci męskiej.


 Ciężko mi powiedzieć, którą z tych książek lubię najbardziej, jednak z każdą powieścią fantasy przekonuję się, że uwielbiam wampiry najbardziej ze wszystkich mrocznych istot.

 /Tea/


Komentarze

Popularne posty