Liebster Blog Award by Johamna

Guten Abend! (przywitania mnie przerastają). Kilka tygodni temu zostałam nominowana do Liebster Blog Award przez Dominikę z bloga Books of Souls, za co bardzo jej dziękuję ;)

1. Czy umieszczasz swoje recenzje gdzieś jeszcze poza blogiem?
Czasami umieszczam je na portalu Lubimy Czytać, jednak zazwyczaj są to skrócone wersje z linkiem do oryginału który znajduje się na blogu.
 
2. Jaki gatunek książek najczęściej czytasz, a jakiego nie lubisz?
Lubię książki fantasy, young adult i psychologiczne tz. poruszające dość ciężkie tematy. Nie pogardzę też dobrymi romansami, czy powieściami obyczajowymi. Ostatnimi czasy czytam ich coraz więcej. Nie przepadam jednak za kryminałami i paranormal romance. Do pierwszego w ogóle mnie nie ciągnie, natomiast ten drugi gatunek obrzydził mi niedokończony "Zmierzch". 

3. Kiedy zamawiasz przesyłkę, wybierasz kuriera, paczkomat czy jakiś inny sposób dostawy?
Zazwyczaj wybieram kiosk Ruchu albo Pocztę Polską, ponieważ są najtańsze. 

4. Zdarzyło Ci się przekonać do czytania książek kogoś, kto przedtem był ich zagorzałym przeciwnikiem?
Po chwili namysłu, stwierdzam, że nie. Nie lubię nikogo do czegoś zmuszać, a zachęcenie do czytania nie jest raczej prostą sprawą. Za to, zachęciłam do czytania większej ilości książek osoby, które niewiele czytały. Po prostu na kolonii czytałam pewną książkę i przekonałam do niej dwie dziewczyny, z którymi dzieliłam pokój. Pominę, iż chyba postanowiły ją przeczytać, ze względu na to, że może kiedyś powstanie ekranizacja...

5. Jaki jest lub był Twój ulubiony przedmiot szkolny?
Nie mogę się zdecydować na jeden. Lubię język polski oraz chemię (nie tknę Bakallandu, nie chcę otruć się Barem!)

6. Jesteś raczej kłótliwa i zawsze musisz mieć swoje zdanie czy zwykle łatwo idziesz na kompromis?
Nie wiem. Ale raczej to pierwsze.

7. Korzystałaś kiedyś z wymian książkowych?
Niestety nie, ale w najbliższym czasie zamierzam to zrobić.

8. Potrafisz grać na jakimś instrumencie?
Niestety nie. Dla mnie nuty to czarna magia. Jednak gdybym mogła, nauczyłabym się grać na skrzypcach.

9. Co najbardziej lubisz jeść?
Lubię pizzę z serem, pomidorami i pieczarkami, a także spaghetti z dużą ilością sosu.

10. Wolisz poranki czy wieczory?
Zdecydowanie wieczory. Mogę wtedy poczytać, oglądnąć jakiś film albo porysować. Wieczorami czuję się pewniej, lepiej. Mam więcej pomysłów. Za porankami nie przepadam.

11. Czy odrzucają Cię bardzo grube książki? 
Nie, wręcz przeciwnie! Bardzo lubię grube książki. Zazwyczaj są pełne akcji i ciekawe- gdyby takie nie były, autor przecież mógłby całą historię zmieścić w trzystu stronach.

Nominuję każdą osobę, która chociaż raz zachęciła kogoś do przeczytania jakiejś książki.
A oto pytania:
1. Wolisz mrok czy raczej pastelowe kolory?
2. Wolałbyś spędzić jeden dzień w świecie z ulubionej książki, czy tylko czytać o bohaterach, którzy w nim żyją?
3. Co myślisz o ekranizacjach, które nie pokrywają się z pierwowzorem?
4. Wolisz książki opowiadające o miłości i emocjach z nią związanymi, czy raczej powieści psychologiczne?
5. Czy oglądnąłeś/oglądnęłaś kiedyś film, który okazał się lepszy od książki?
6. Jakiego kraju nie chciałbyś/chciałabyś zwiedzić?
7. Co myślisz o przedłużaniu trylogii  oraz pisaniu prequeli/sequeli/spinn offów?
8. Jeżeli miałbyś/miałabyś czytać do końca życia jedną książkę, jaka by to była?
9. Czy warto według Ciebie czytać literaturę niskich lotów?
10. Wyobraź sobie, iż dowiadujesz się, że jesteś ostatnią osobą z podupadającego rodu. Dla dobra rodziny musisz poślubić swojego wroga. Jak reagujesz?

Powodzenia!
Johamna

Komentarze

  1. Widzę, że obydwie lubimy książki psychologiczne. Może masz coś dobrego do polecenia? Jesień i zima sprzyja poznawaniu takich historii, a mam jedynie jedną pozycje w takich klimatach na oku.
    Ale mi się zachciało pizzy. O jacie! Chyba pójdę do kuchni wrzucić coś szybko przysłowiowo na ruszt.
    Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taka mała prośba... Może przydałaby sie nieco większa czcionka? Nie mam problemu ze wzrokiem, ale mimo wszystko ciężko czyta się taki tekst, a szczególnie już komentarze, które naprawdę pisane są drobnym maczkiem.

      Usuń
    2. Powiększyłam ;) Nie czytam książek stricte psychologicznych, jednak polecam Ci powieści Matthew Quicka. Chyba można je zaliczyć do tego gatunku.

      Usuń
  2. Też chciałabym nauczyć się grać na skrzypcach!
    I też lubię spagetti. :D
    Mnie udało się do czytania zachęcić jedną osobę. Co prawda ta osoba nie czyta bardzo dużo, ale jednak po tę książkę sięgnęła, więc to naprawdę sukces. :)

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty